הדברת חרקים, מכרסמים וזוחלים
הדברת חרקים, מכרסמים וזוחלים

הדברת קרדית האבק

הדברת קרדית האבקChange to English

קרדית האבק הינה מין של קרציון ממשפחת האקריות, הנטפל לעור בעלי חיים ובני אדם וגורם לגרבת או גרדת. גודלה של הקרדית הוא מיקרוסקופי ולא ניתן לזהותה אלא רק את התסמינים שהיא מחוללת.

אלרגיה לאבק היא מחלה הידועה זה שנים רבות. רק בשנות השישים, כאשר ניסו למצוא בתוך האבק את הגורם הפעיל אשר גורם לאלרגיה, נתברר כי הוא מצוי, כמעט באורח בלעדי, בקרציונים אלה. הם מתרבים על גבי חומרים אורגניים שונים, כגון קמח בשר וקמח דגים, ולעיתים הם תוקפים את עור האדם וגורמים לו לדלקות.

הגירוד המאפיין מגע עם מזיק זה נובע מפיזור גלליה של קרדית האבק, הידוע כגורם לתגובה אלרגית לאנשים הרגישים להם, כאשר הגללים באים במגע עם האף ומערכת הנשימה. תגובה אלרגית זו מתאפיינת בהתעטשות, נזלת, עפעפיים נפוחים, גירוד עד זוב דם ועוד. חולי אסטמה חריפה יכולים אף למות מתגובה אלרגית לקרדית.

חשש להימצאות קרדית האבק במבנה ראוי שיתפתח שעה שהשוהים במקום מתגרדים ללא סיבה הנראית לעין. במצב מעין זה יש ליצור קשר עם חברת הדברה מקצועית.

אסטרטגיות הדברה

פעולות הדברה מהוות טיפול משלים לפעולות מנע להתפתחות קרדית האבק.

פעולות המנע המומלצות הינם:
  • שאיבה באמצעות שואב אבק עוצמתי בכל אזורי מיטות, שטיחים, ספות וכד'.
  • פעולות ההדברה כנגד קרדית האבק משמשות כפעולות משלימות לטיפול המנע ומיושמות באמצעות ביצוע ריסוס חומרי הדברה מתקדמים בכל שטח הרצפה, הקירות, מאחורי תמונות, מזרנים, שטיחים ועוד.ריסוס החומרים יכסה את כל משטח המבנה ועד לגובה של 2 מטרים מגובה הרצפה.
  • כנגד הדרגות הצעירות משולבים תכשירים מווסתי גדילה בתוך חומרי ההדברה המרוססים.
  • לאחר פעולת הריסוס יש לבצע ערפול בכל השטח הנגוע. זוהי שיטה להדברת חרקים מעופפים וחרקים זעירים, באמצעות פיזור טיפות זעירות של חומר הדברה לחלל המבנה עד אשר נוצר דמוי ערפל המכסה באופן מלא את כל חלל המקום.
  • בטרם ביצוע הדברת קרדית האבק יש להסיר את כל המצעים מהמיטות בחדרים הנגועים ולכבסם במים בטמפרטורה 60 מעלות ומעלה, כך גם יש לעשות עם בדים חשופים.