הדברת חרקים, מכרסמים וזוחלים
הדברת חרקים, מכרסמים וזוחלים
הכנת הבית לפעולת הדברה

הכנת הבית לפעולות הדברה

הכנת הבית לפעולות הדברה

להלן מספר הנחיות המיועדות לעבודות ההדברה הצפויות אצלכם:

      1. יש לציין, עם כניסת המדביר לביתכם, על כל נוכחות בעלי חיים במקום לרבות דגים ועופות.
      2. כל סוגי עבודות ההדברה מצריכות בית מאוורר ועל כן יש לפתוח את החלונות בטרם יגיע מדביר מטעמנו. בהנחה והדבר אינו אפשרי, יש לפתוח את החלונות מיד עם הכניסה הראשונית לבית.
      3. בכל עבודות ההדברה איננו מרססים מיטות, צעצועים, בגדים, נעליים וחפצים אישיים על כן יש לפנותם בטרם יחלו עבודות ההדברה.
      4. כניסה לבית המרוסס אפשרית כשעתיים לאחר סיום עבודות ההדברה. ילדים, נשים בהריון, קשישים ובעלי חיים רשאים להיכנס כ-4 שעות לאחר עבודת ההדברה (אלא אם צויין אחרת על ידי המדביר בפועל).
      5. אנו מציינים על גבי מדבקת האחריות מידע חיוני במקרה של הרעלה. בפנייה לרופא או לווטרינר יש לציין את סוג החומר בו השתמשנו. ניתן להתקשר אלינו 24 שעות או למרכז מידע להרעלות הממוקם בביה"ח רמב"ם בטלפון 04-777-1900.

הדברת תיקנים (ג'וקים), נמלים ועכבישים

    • הכנת הבית לריסוס: יש לרוקן את שיש המטבח מאוכל וכלי הגשה ולאחסנם בארון סגור כמו כן יש לרוקן כיורים ואמבטיות מכל ציוד ולהשאירם ריקים. צעצועים, בגדים, נעלים וכל חפץ אחר שאינו קבוע במקומו יש לאחסן בארון או להניחו על שולחן במרכז החדר. יש להרחיק ספות ומיטות מפינות החדר על מנת לחשוף את הפנלים.
    • ביצוע העבודה: הריסוס נעשה לאורך הפנלים, מתחת לכיורי המטבח והאמבטיות, באדני חלונות, מאחורי חלונות ועל החרסינות במטבח ובמקלחות (במידה ופונו).
    • הוראות כניסה לאחר הריסוס: ניתן לשטוף את הבית עם חומרי ניקוי מיד עם הכניסה הראשונית. בכל מקרה יש לנקות באופן מידי את השיש במטבח וכיורי המקלחת עם מים וסבון.

הדברת פרעושים, כיני יונים, קרציות, פסוקאים ופשפש מיטה

    • הכנת הבית לריסוס: יש לרוקן את שיש המטבח מאוכל וכלי הגשה ולאחסנם בארון סגור כמו כן יש לרוקן כיורים ואמבטיות מכל ציוד ולהשאירם ריקים. צעצועים, בגדים, נעלים וכל חפץ אחר שאינו קבוע במקומו יש לאחסן בארון או להניחו על שולחן במרכז החדר. הרצפה והקירות צריכים להיות פנויים מכל חפץ שאינו קבוע.
    • ביצוע העבודה: הריסוס נעשה על כל שטח הרצפה, שטיחים, סלון ישיבה (איננו מרססים ספות מעור), שלד המיטה. שטח הקירות ירוסס עד לגובה של מטר.
    • הוראות כניסה לאחר הריסוס: יש לשטוף את הבית עם חומרי ניקוי כ-24 שעות לאחר עבודות ההדברה. אין לנקות פנלים, מסילות תריסים וחרסינות ניצבות לזמן ממושך. אין להבריש שטיחים במשך יממה לאחר הריסוס אך ניתן לשאוב אותם. יש להוריד את המצעים מהמיטות על מנת לתת למזרנים זמן להתאוורר ולכבסם. במקרה ולא ניתן לשטוף את שטח הרצפה עם הכניסה הראשונית אין להניח על הרצפה ילדים זוחלים ובעלי חיים.

הדברת תיקן גרמני ונמלת האש (בתוך הבית בלבד)

    • הכנת הבית לריסוס: יש לרוקן את שיש המטבח מאוכל וכלי הגשה ולאחסנם בארון סגור כמו כן יש לרוקן כיורים ואמבטיות מכל ציוד ולהשאירם ריקים.. צעצועים, בגדים, נעלים וכל חפץ אחר שאינו קבוע במקומו יש לאחסן בארון מרוחק מהאזור הנגוע או להניחו על שולחן. יש להרחיק ספות ומיטות מפינות החדר על מנת לחשוף את הפנלים.
    • ביצוע העבודה: הריסוס נעשה לאורך הפנלים, מתחת לכיורי המטבח והאמבטיות, באדני חלונות, מאחורי חלונות ועל החרסינות במטבח ובמקלחות (במידה ופונו) ובתוך ארונות המטבח (בהנחה שרוקנו).
    • הוראות כניסה לאחר הריסוס: ניתן לשטוף את הבית עם חומרי ניקוי מיד עם הכניסה הראשונית. בכל מקרה יש לנקות באופן מידי את השיש במטבח וכיורי המקלחת עם מים וסבון. אין לנקות פנלים, מסילות תריסים וחרסינות ניצבות לזמן ממושך. יש לנקות את ארונות המטבח במים וחומר ניקוי בטרם אכלוסם מחדש.

הדברת עש הבגדים וחרקי מזון

  • הכנת הבית לריסוס: יש לרוקן את כל הארונות הנגועים ולהשאירם ריקים. צעצועים, בגדים, נעלים וכל חפץ אחר שאינו קבוע במקומו ואשר ממוקמים בחדר הנגוע יש לאחסן בארון מרוחק מהאזור הנגוע.
  • ביצוע העבודה: הריסוס נעשה בתוך הארונות הנגועים ובסביבת הקיר הצמודה להם.
  • הוראות כניסה לאחר הריסוס: ניתן לשטוף את הבית עם חומרי ניקוי מיד עם הכניסה הראשונית. בהנחה ופעולת ההדברה בוצעה באזור המטבח יש לנקות באופן מידי את השיש במטבח עם מים וסבון. יש לנקות את תחתית הארונות במים וחומר ניקוי בטרם אכלוסם מחדש.