הדברת חרקים, מכרסמים וזוחלים
הדברת חרקים, מכרסמים וזוחלים

לכידת נחשים

הדברת נחשיםChange to English

הנחשים הם זוחלים המוכרים לכולנו. חלקם ארסיים וחלקם לא מזיקים כלל. מרבית המינים ניזונים מחסרי חוליות ולטאות ומיעוטם ניזון מיונקים קטנים, עופות ונחשים אחרים.

ניתן למצוא נחשים במקומות מגוונים, החל ממדבריות צחיחים ועד בריכות מים בחצר הבית.

את מרבית חייהם מעבירים הנחשים במנוחה ורק אחוז קטן מהזמן מנוצל למציאת מזון ומחסה. משכך, על מנת למנוע מנחשים להתבסס בביתכם יש להתאים את תנאי השטח כך שיהיו בלתי הולמים למגורי זוחלים אלה.

לכידת נחשים מחייבת הבנה והכרה של הזוחל. מינים שונים מתנהגים בצורות שונות ומתגוננים באופנים שונים: חלקם מכישים וחלקם נושפים ובורחים, יש מהם המסוגלים בהכשה של שבריר שנייה להחדיר ארס בכמות קטלנית ויש מהם הזקוקים לנשיכה ארוכה ביותר על מנת להזריק כמות ארס בעלת השפעה.

לכידת נחשים מתבצעת באמצעות ציוד מיוחד ואמצעי הגנה ואין לבצע לכידת נחשים ללא ציוד מתאים וללא ידע וניסיון מקצועי בתחום.

מיני הנחשים בארץ מוגנים על פי חוק והם כולם אינם נכללים ברשימת המינים המהווים מפגע ולכן אין לבצע כל פעולת הדברה כנגדם. כאמור, הדרך הנכונה להרחקת נחשים מחייבת זיהוי מוקדי התרבות ושינוי תנאי השטח במטרה ליצור סביבה שאינה ראויה להם ובכך למנוע את התבוססותם.

היה וחדר נחש לאזור מגורים יש ללכדו אך ורק באמצעות לוכד נחשים מוסמך. לאחר לכידתו משוחרר הנחש באזורים המיועדים לכך ובריחוק מאזורי אוכלוסין.

מכיוון שהנחשים חודרים לחצרות הבתים לצורכי תזונה יש למנוע ממזונם להתפתח בסביבת המבנה.

אסטרטגיות הרחקה

פעולות ההרחקה מהוות טיפול משלים לפעולות מנע לחדירת נחשים.

פעולות המנע המומלצות הינם:
  • מניעת היווצרות תנאי לחות המהווים אזורי מחיה נוחים לפרוקי רגליים ומכרסמים, פתיחת חלונות ואוורור חדרים. במקומות ללא חלונות כגון מרתפים יש להתקין סופחי לחות.
  • פעולות למניעת חדירת נחשים הכוללות איטום נקודות צנרת מים וחיבורי חשמל ו התקנת רשתות, וילונות וכילות.
  • שמירה על סניטציה, הרחקת מזון חשוף וטיפול בנזילות ופתחי ביוב מייעלת את תהליך ההרחקה ומונעת הצטברות חרקים ומכרסמים המשמשים מזון לנחשים למשך זמן רב.
  • פעולות הדברה כנגד חרקים, פרוקי רגליים ומכרסמים, אשר מיושמות באמצעות ריסוס חומרי הדברה מתקדמים באזורים סלעיים בחצר המבנה ובצמוד לקירות המבנה.
זכרו! לכידת נחש מתבצעת על ידי לוכד נחשים מוסמך ואין לנסות לבצע פעולה זו ללא ציוד מתאים וידע מקצועי!